0
0
0
s2sdefault

Zeven propedeuseklassen (van toegepaste psychologie, Hogeschool Leiden, red.) strijden voor de GGD Hollands Midden om de beste interventie op het gebied van overgewicht - De pitch van de GGD voor de best uitvoerbare interventie op het gebied van overgewicht is gewonnen door de groep met het idee om kinderen water naar school te laten meenemen in plaats van suikerhoudende dranken. Het zogenaamde ‘boek van Pip en Flip’ is het meest creatieve idee.

Flesfie
De Flesfie is is gemaakt door Kelly Spaans, Jordi van Oosterhout, David Slats, Rosalie Klerkx, Naomi Engelhart, Sharon van Opzeeland en Rianne Voerman. De interventie is bedoeld voor kinderen van 10 tot en met 12 jaar. Deze kinderen krijgen tijdens een voorlichting in de klas informatie over het belang van water drinken. Daarna krijgen ze een waterflesje en materialen om het flesje te versieren. Na afloop maken de kinderen een selfie met het flesje. De foto dingt via een flesfie facebookpagina mee naar een prijs.
Over de Flesfie zei de jury, bestaande uit medewerkers van de GGD: Deze groep heeft een goede doelgroepanalyse gedaan. Ook de doelstelling is realistisch geformuleerd. Het idee is goed uitvoerbaar, zonder veel kosten. Het past bij de doelstelling van JOGG ‘stimuleren van water drinken’. Het maken van een ‘flesfie’ is een creatief idee. Het nadeel is wel dat het weer op de setting ‘school’ een beroep doet.

Pip en Flip
Het boek van Pip en Flip is een voorleesboek van 365 dagen voor kinderen van 2 tot 4 jaar en hun opvoeders. De beertjes Pip en Flip vertellen over gezonde avonturen die kinderen ook kunnen uitvoeren zoals  een sprookje met een gezonde draai aan het verhaal, liedjes waarin fruit en groente een rol spelen etc. Het boek van Pip en Flip is gemaakt door groep TP1A1 bestaande uit Steven van Heemskerck Düker, Jasmijn Beentjes, Eveline Dickmann, Rosanne Prast, Daphne in ’t Veld, Yorrick Schipper en Anouschka van Oosten.
Over het boek Pip en Flip gaf de jury het volgende aan: Wij denken dat een voorleesboek(je) de doelgroep erg aanspreekt en je ze zo ( onbewust) tips mee kan geven. Het zou bijvoorbeeld uitgedeeld kunnen worden bij het Centrum voor jeugd en gezin. Nadeel is dat de ontwerp en drukkosten hoog zijn. Dus dit is niet zo snel uitvoerbaar. Verder is de geformuleerde doelstelling erg ambitieus.

TP-Vacatures

- No Current Openings -

TP Vacatures

TP Studeren

Wat is TP?

TP Academie